Wednesday 16 May 2007

Det gungar

Jaha, här sitter jag och jobbar, ac´n surrar, trafiken brusar på gatan nedanför och allt är som vanligt när mitt rum plötsligt börjar gunga. Sen känner jag att det Inte bara är rummet som gungar, hela huset vajar. Först tror jag att jag hallucinerar, sen inser jag att jag upplever den fantastiska effekten av en jordbävning med centrum ca 30 mil norrut. Tydligen hade lätt panik utbrutit på varuhusen inne i city när varor började trilla ner från hyllorna.
Jag såg framför mig hur hela gatan här utanför skulle spricka upp i mitten och hus, bilar och människor försvinna ner i stora svarta hål, men det slutade lika plötsligt som det började. Det mest dramatiska som inträffade i min lägenhet var att krukväxternas blad vajade frenetiskt och att en plastmugg ramlade ner på golvet, men oooh så spännande det var. Nu hoppas jag nästan på ett efterskalv, bara för att få känna det där sköna gunget igen.

No comments: