Wednesday 5 December 2007

Idag: gult














Idag fyller thailändske kung Gummiboll 80 år, och det firas såklart i hela Thailand genom att drapera allt som går i gult (kungens färg, drottningens färg är blå).
Så här såg det ut på "stora torget" i Chiang Mai för ett år sen. Gult, och framförallt, varmt. Och jag saknar inte alls min lägenhet i Thailand idag, när det regnar och är 7 grader varmt utomhus och värmen här i huset fungerar sporadiskt. Tror förresten att jag skulle bli arresterad om jag satt i Thailand och skrev denna blogg nu och kallade kungen för Gummiboll (han heter alltså Bhumibol Adulyadej), minns förra året då en tysk man boende i Chiang Mai blev arresterad och sen dömd till typ 1000 års fängelse för att han ritade mustach på ett porträtt av kungen. Han har det nog roligt i
Bangkok Hilton idag... jaja.
(Jag är tillbaka från Manchester som ni förstår, mer om det snart. Blir en bildblogg av det hela för att pigga upp denna betonggrå december)

No comments: