Saturday 29 December 2007

Tack och hej!

Det här inlägget blir en bildkrönika, september 2006 till december 2007, men också det sista inlägget i den här bloggen. Tack ni som följt mig! 
Jag återkommer med en ny blogg, i ny form, så småningom, när jag är på plats i ett betydligt varmare land än England.

Till dess, för allt vad ni är värda, kom ihåg att kämpa för, inte mot.

Peace and out.


September 2006


















Bye bye, Sveavägen.





















Oktober 2006



















I Aleister Crowleys fotspår. New York, Long Island (Montauk)
























och framme i Bangkok i slutet på regnperioden























November 2006


















En ö i Thailand jag inte tänker säga namnet på haha. Måste bevara de få vita fläckarna ni vet.


















Loi Krathong festival


December 2006


















Jag bekantar mig med min nya hemstad, Chiang Mai
















Utsikt över Chiang Mai från berget Doi Suthep...















...och från lägenheten i Huay Kaew residence

















Towe älskar sina tekniktokiga nya landsmän

















...och julen tillbringas på ett minst sagt hysteriskt karaoke-hotell i Chiang Rai

















Januari 2007






















Nyårsafton


















...och templet högst upp på Doi Suthep, där jag tillbringade ett par dagar i ett kloster som start på 2007

















































En av dessa alla otaliga visaruns till Burma, alldeles för tidigt på morgonen



























































Februari 2007

















Den thailändska samhällstrukturen förvillar mig, samtidigt som jag älskar den. Inga regler överhuvudtaget.

































































Mars 2007


















Syrran och Helena kommer på långbesök, samtidigt som Chaing Mai drabbas av sanslösa luftföroreningar.







































Expatklubben Chiang Mai- Towe, (gäst i stugan- Helena), Jag och vår Chiang Mai-mentor Linnea i bästa transportmedlet ever- Songthaew


















April 2007

En av otaliga karaokekvällar på Huay Kaew road (väl tajmat med vänskapsinvasion från Sverige)










































Spindeljakt i huset med stort H


















...och jag och Towe blir fast i Lao People Democracy Repubublic utan visum under nästan 2 veckor.

























































Maj 2007













Ny lägenhet, och regnperioden gör entré med dagliga monsunregn och översvämningar

































Och ljuset i mörkret är bucket efter bucket tillsammans med Oliver i Chiang Mais reggae-distrikt



















































...samt en sväng ner till Phi Phi-öarna där brorsan och syrran väntar

Juni 2007
Vi upptäcker naturen och bergen i norra Thailand...


































...och e-handeln blomstrar






































och slutligen, tillbaka i ett kyligt juni-Sverige. Midsommar i Stockholms skärgård med Elisabet














































Juli 2007















Bröderna Lorentzen tar sig land och rike runt med bilen fylld av virke

















och Juli domineras till stor del av hantverket gärdsgårdsbyggande...


















Augusti 2007













































Ett par veckors semester i ett tomt sommar-Sverige

































September 2007

I september är det dags för London...







































Towe utforskar Londons gator och torg






















och snart har vi installerat oss i en flatshare i Cricklewood, där allt som är gott och ont med England finns samlat på samma ställe. Inga heltäckningsmattor dock.






































































Oktober 2007
E-handel och QP byggs upp. Arbete, arbete, arbete.

































Maida Vale ett par kvarter bort från oss har ett något trevligare yttre...


November 2007


















Ett av otaliga planeringsmöten för en viss festival personerna på bilden inklusive fotografen arrangerar sommaren 2008



















...och min väg till jobbet är en kliché på London.

December 2007


















Julpynt från Sverige dyker upp med posten (tack mamma och pappa!)






















...och julafton tillbringas hos Anna och Antonio i Finsbury Park. En Mexikans-Fransk-Svensk jul, och såklart en gigantisk kalkon.































Och nu, strax innan nyår 2007/2008. Väskan packas igen... vi ses!

1 comment:

Anonymous said...

Jag hittade din blogg idag och jag har streckläst den från första inlägget till det sista. Om du någonsin skaffar en ny blogg skulle jag bli så glad om jag får veta det :)