Tuesday 12 June 2007

Nivea for me



Jag har skrivit här några gånger förut om thailändarnas besatthet av vit hud. Högst i kurs står japanskor, som anses ha en extremt vacker och vit hud. Lägst i kurs står de stackare som måste arbeta ute i solen hela dagarna, samt såklart västerlänningar som visst har en extremt märklig relation till solen. För att slippa bli bruna täcker thailändare sina kroppar fullständigt, därav jacka, mössa och vantar när de är utomhus i 45 graders solsken. Men de använder sig också av diverse whitening-produkter som bleker hyn på ett mycket effektivt sätt. Japanerna går dock ett steg längre och bleker även mer intima delar. Fråga mig inte hur jag vet det. Själv nöjer jag mig med en Nivea Whitening Deodarant - 24 h skin whitening.

2 comments:

Anonymous said...

En blekande deo? Blir man inte bara vit i armhålorna av den, eller sprider sig blekheten ut därifrån? (Genuint nyfiken)

Indigopappa said...

jepp. epicenter är armhålan, sen går det bara utför. det är hemskt. /M