Thursday 15 March 2007

The new, miraculous air refresher

Idag upplevde jag en extremt obekant känsla när jag kom ut på morgonen. Senaste veckan har det ju inte gått jag att andas och människor dör på riktigt av luften här! Mina ögon har kliat så att jag velat riva ut dom och tvätta dom i formalin och dessutom har jag fått böldpest-liknande utslag. Men nu, imorse var det något med luften… jag kunde andas. Det är lite, lite bättre luft. Jag kunde läman syrgastuberna hemma i morse.

Så, vad har hänt? The thai solution, såklart. De skickade upp flygplan som har släppt ut massa kristaller i luften som tydligen renar den och framkallar regn (låter som nåt de skulle kunna göra i Nordkorea). Det var samma vända förra året för övrigt: akuta föroreningar – flygplan med magiskt regnelexir – ren luft!

Någon miljöansvarig här borde få Nobelpriset.

No comments: