Monday 19 March 2007

Väderleksrapport


Cancermolnet ligger kvar över Chiang Mai. Snart kommer jag låta som Darth Vader och bara kunna prata genom ett sånt där plaströr i halsen. Igår körde de upp feta militärflygplan som kryssade fram över hustaken, jag trodde de skulle bomba alla vägar för att lösa trafikproblemet men det visade sig vara någon sorts kemisk besprutning igen.

Bara för att ni ska kunna tycka mer synd om mig lägger jag upp en bild på giftdimman här. I vanliga fall brukar man se berg och skyskrapor vid den här korsningen, nu syns knappt solen… ååh stackars mig.

2 comments:

Anonymous said...

Hej Micke!

Skickar en hälsning från mig, Per och Jon. Vi följer dina öden och äventyr. Hoppas att du lämnar denna miljökatastrof snart!

Kram
Britt

Indigopappa said...

oh, tack för omtanken! jag tror att jag lyckas hosta upp det sista av mina lungor nu, lagom till dess att vädret blev bättre. nu går det t o m att går runt på gatorna utan syrgastub på ryggen!