Thursday 12 April 2007

Happy New Year

Idag skrattar jag, jag KRAMPAR mellan hysteriska skrattanfall. Jag är i Laos. Jag skulle hit i två dagar. Jag skulle bara ansöka om nytt visa. Det är nyår. 2550, here we come. Allt är stängt. Jag lyckades med nöd och näppe lämna in min visa-ansökan på det thailandska konsulatet imorse, igår var det stängt. Det öppnar igen den 19e, för nu ska det firas Song Kran över HELA JÄVLA Indokina. Ambassadpersonalen var omutbar, i ordets rätta bemarkelse. Jag är i Laos. Jag ska vara här en vecka. Jag skrattar och improviserar. Imorgon åker jag buss till Luang Prabang tillsammans med fröken Ahlin. Min packning består av en helvetisk massa leksakspengar kallade "Kip" och en laptop. Jag känner mig som en rymdvarelse bland alla hennafärgade ryggsäckar här. Men lyssna nu, landet har franska anor och jag har sett både baskrar och baguetter under mitt första dygn här. Imorse åt jag OMELETT. Gatunamnen är pa franska. Det kan bli HUR SPÄNNANDE SOM HELST, detta.

2 comments:

Saftan said...

Hörde precis "Dark side of the Moon" med Pink Floyd på radio och kom osökt att tänka på dig.. det var ett tag sedan man hörde från dig. Har hört att Laos är ett klurigt land rent politiskt, som du säkert erfarit. men du lever säkert.. eller? He he.. vi hörs! /Saftan

Indigopappa said...

Re: Livet är farligt. Få har överlevt. Men Laos är definitivt the dark side of the moon haha...