Tuesday 10 April 2007

Vattenfestivalen del II

Idag bloggar jag mer osammanhängande än ett DAMP-barn. Det beror nog på anarkin här utanför caféet där jag sitter, jag blir förvirrad. Det är TOTALT vattenkrig i hela stan. Jag har precis köpt en rosa och orange vattenpistol och ska nu hem och göra vattenballonger. Frågan är hur jag ska ta mig från mitt hus till Arcade bus station och Laos-bussen ikväll torrskodd (underbart ord).

Igår körde jag genom gatorna i 90 km/h (jag kände mig JÄVLIGT macho) bara för att undvika att bli HELT dränkt, men det går inte idag. Gatorna är blockerade och polisen och militären har satt upp vägspärrar på extremt ologiska platser. Jag tror dom gör det bara för att jävlas. Och de ser såklart JÄVLIGT tuffa ut när de står där med svarta raybans och ridstövlar a la Göring. Jag undrar om jag blir arresterad om jag skjuter på dem med min vattenpistol?

No comments: