Monday 2 April 2007

Vattenfestivalen 10 år senare

Om ett par dagar blir det f-e-s-t här i stan. De stackars thailändarna som jobbar dygnet runt och aldrig är lediga har semester en hel vecka. Allt de gör under denna vecka att dricka litervis med thaiwhiskey och ha totalanarkistiskt vattenkrig. Jag förstår dom. Om jag också behövde jobba typ 360 dagar per år skulle jag göra detsamma. Vattenfyllefestivalen går under namnet ”song kran” och är ursprungligen deras nyår, men nu har det urartat till en thailändsk variant av midsommar. Västerlänningar är main targets i vattenkriget MEN det är fritt fram att attackera vem som helst, alla regler tillåtna.

Jag håller på att lägga upp en strategi. Den är väldigt enkel och går ut på att jag ger mig på människor jag inte tycker om. Tex vill jag kasta vatten på så många poliser som möjligt. Sen ska jag ge mig på mina grannar, den frireligiösa poltergeist-sekten (bara för att jag inte gillar deras frisyrer).

Jag funderar på att sitta i badbyxor i min trädgård med vattenslang och duscha de som går förbi, sen kan jag modigt fly in i huset om det krisar. Poliserna blir ett större problem. Jag kanske kan muta dom att låna mig en sån där vattenkanonsbil de brukar använda vid kravaller? Och sen fyller jag tanken i nån kloak och sprayar hela polishuset? Måste fundera på det här…

No comments: