Friday 12 October 2007

Det här med maten






















Det upphör aldrig att förvåna mig. Ni vet att engelsmän äter sämst i världen. Alla vet det, till och med britterna själva, även om de inte kan förstå det. Det är skillnad på att veta och förstå.
För mig börjar detta nu bli ett problem, framför allt när det gäller frukost. Engelsmän äter vinägerchips och dricker en red bull på morgonen och när du tittar på utbudet av pålägg i en mataffär här förstår du varför människor ser ut som de gör här: snickers-spread, cheddarost, majonäs, jordnötssmör, skinka av odefinierbart ursprung och sylt. Varje dietist mardröm, och detta är ändå bara inledningen av dagen. Sen rullar det på i allt värre skala och jag vill bara ställa mig i en mataffär och skrika "sluta äta den här skiten era dumma fetton!" Och framför allt, ge mig en riktig frukost. Jag vill ha yoghurt, fullkornsbröd och lite lagrad ost! Inte vita toast och cheddar skuren i 2 cm tjocka skivor. Ska det vara så jävla svårt?

No comments: