Monday 22 October 2007

Mikael listar sin barndom #10

Jag tror att jag fick någon slags insikt när jag passerade trettio. Jag har börjat göra tillbakablickar i mitt liv och jag har känt en starkt nostalgisk ådra börja bubbla i mitt inre. Nu måste den här nostalgin få bubbla ut och för tillfället handlar det om tv-serier. För trots att jag ägnat en förhållandevis liten del av min uppväxt åt tv-tittande är det ändå en hel del som passerat revy inför mina ögon, jag barn av 70-talet. Denna vecka kommer jag därför ägna uteslutande åt att lista 10 program som påverkat mig på det ena eller andra sättet. Jag går way back, och först ut ur är Bullen.

#Plats 10 alltså: Bullen (håll utkik efter Svullo i introt!)



Och när jag ändå är inne på Bullen ska vi inte missa Klassliv där "Myran försöker få reda på vem det är som eldat upp Tommys gympabrallor". Jag älskar vinjetten...

No comments: