Wednesday 10 October 2007

Nu börjar det hetta till



Äntligen, ska jag säga. Första veckan här i Cricklewood har rullat på i jämn lunk. Inget uppseendeväckande har inträffat och jag har inte märkt några spänningar mellan folk i huset. Men imorse upptäckte jag den här lappen, med texten "DO YOUR DISHES!!!", och log ett stort leende. Sura tanten finns här också! Det skulle lika gärna kunnat stått "rengör luddfiltret efter dig! mvh från en ordningsman" som det står i mången tvättstuga. Men nu gällde det den här lilla diskhögen. Den har stått i köket sen igår tror jag, och nu har någon lackat! Frågan är:
Vem är det som skrivit lappen? Och vems är disken? Det är inte min, och inte Towes. Kvarstår 7 personer (se beskrivning av dessa i mitt inlägg 8/10). Äntligen någonting som skulle kunna utvecklas till ett drama här.

1 comment:

Indigopappa said...

just så. spännande detta.