Thursday 4 October 2007

This is it.

Okej, för att stilla er nyfikenhet lite. Jag har flyttat till en gigantisk flatshare i norra London, ungefär 15 minuters t-bana från Oxford Circus för att ni ska få något att relatera till. Vi är totalt nio personer i huset. Det är nya zeeländare, sydafrikaner, brasilianare, polacker, ett par engelsmän och vi. Innanför dessa dörrar samsas vi i ett trevåningshus av ypperlig brittisk standard.



När det gäller inventarier så kan jag kan bocka av heltäckningsmatta, tvättmaskin i köket och separata kranar för kallt och varmt vatten. This is England. Titta till exempel på det här vackra, av heltäckningsmatta brunmelerade, trapphuset.



Men också alla möjliga affärer inom en minuts gångavstånd, wifi i hela huset och stora rum som inte lutar. Om ni missat det så är det en finess med många brittiska hus, de sluttar liksom, känns som att gå omkring i lustiga huset ungefär. Men inte här. Att det här kostar mig tre gånger så mycket som min lägenhet i Stockholm gjorde behöver vi inte prata om. Inte heller att tunnelbaneresorna går på ca 2000 kr i månaden. Nu ska jag bara njuta av att äntligen ha ett hem igen och jobba arslet av mig med vår e-handel.

No comments: