Tuesday 6 February 2007

jag bor i hus


jag bor i hus. Herregud, känns helt sjukt. Huset är enormt, rummen är överallt, och på utsidan finns tom en liten trädgård. Herregud!

Jag sköter om trädgården varje dag. Vattnar, plockar vissna blas osv. Jag kommer palla med det i typ 2 dar till, sen kommer jag få panik. Jag är inte den som bor i hus. Jag bor i lägenhet. Centralt. Nu har jag ett hus större än sthlms slott som kostar mig mindre än ditt månaskort på SL. Klart jag bor i hus. Jag ska ha städerska också. Trädgrådsmästare. Påklädare.

Hur ska jag kunna vänja mig vid den här tanken? Det finns tusen rum att inreda. Jag ska gå loss på dem i sann Ernst K-anda, och avrunda det hela med hallonmuffins och pinacolada på trappan i söderläge. Eller en bucket med thaiwhiskey och cola kanske. Jag är förvirrad. Jag har svårt att koncentrera mig när jag skriver det här för det sitter 2 kinesiska män och pratar högt bredvid mig. De tittar på mig och skrattar. Jag hör att de säger "farang". Jaja...

Viktigast är att jag äntligen fått en ateljé. Nu ska jag måla.

No comments: