Friday 31 August 2007

Fika









Efter 2 dygn i Sala tror jag att jag vet allt om alla i den här staden- det har skvallrats oavbrutet sen jag kom hit. Dessutom har jag fått en rejäl fika med mormor och hon hade såklart ännu mer skvaller att bjuda på, det var inte nådigt. Vi har idag även hunnit med att titta in en ny turistattraktion, fängelset Salhalla och fick också beskåda ett dramatiskt polisingripande på tågstationen. Nu är jag helt slut och lämnar silverstaden. Åter till fjollträsk och två veckor till av backpacking i sin egen stad alltså. Sammanfattningsvis kan jag säga att Sala tyvärr inte uppfyllt en enda av mina fördomar. Nu har jag en spännande tågresa till Stockholm att se fram emot, tack och lov har vi fått senaste numret av Amelia av Towes snälla mamma så att vi kan få i oss ännu mer skvaller. Tidningen frontar med bild på Anna Book och hennes feta dotter, så det ska bli spännande.

No comments: