Tuesday 7 August 2007

Mr Noodle












Jag har inte ätit asiatisk mat nu, nej jag har inte ens TITTAT åt jasmisris och kokosmjölk sen en kulen dag i april nån gång då jag magsjuk kom hem till Chiang Mai och insåg att jag höll på att kräkas vid blotta åsynen av ett nudelstånd. Efter det blev det falang food för hela slanten och sedan jag kom till Sverige har jag GLADELIGEN frossat i bröd, riktigt smör, ost som inte är skuren i 3 cm tjocka skivor, barilla-pasta och annat exotiskt.

Men nu, kanske, min asiatiska bojkott snart är över. Kanske. Det KAN bli en eller till och med två skålar med nudlar och annat exotiskt när Towan och jag nu snart ses. Jag tvivlar dock på att vi kommer finna pad thai eller khao pad för 25 baht. Men det ska bli spännande att se vad som händer när jag åter har en tallrik äggnudlar framför mig...

No comments: