Wednesday 1 August 2007

En dag med Mikael, del III (roadtrip)

07.14 Vaknar. Jag är fruktansvärt trött på att inte ha någon lägenhet vid det här laget. Även om det har sina fördelar. Funderar igenom senaste veckan. Det snurrar. Idag ska jag och brorsan till vårt landställe utanför Finspång för att hämta material till vårt nya byggprojekt. Ännu mer gärdsgård. Hur gick detta till? HUR???

07.32 Möter upp min bror vid Hornstulls t-bana.

08.19 Stefan plockar ut en gigantisk skåpbil på Statoil i Midsommarkransen. Jag köper en latte och försöker vakna till liv.








08.21 Vi häller i oss latte. 20 mil to go.











08.46 Passerar Södertälje. Min bror stoppar in cd-skivan ”sisu hits” i bilstereon, musik hans crew spelade i sin stridsvagn nere i Kosovo. Jag är mycket spänd på vilka låtar som nu väntar. Först ut är Elvis Presley.

09.41 Vi konstaterar att vi lyckats pricka in kanske sommarens finaste dag för vår resa. Solen skiner som aldrig förr. 10 mil to go.









10.52 Stopp i Viberga köpcentrum utanför Finspång. Vi införskaffar kraftiga arbetshandskar av läder efter att ha konsulterat expediten på trädgårdsavdelningen länge och väl.

10.55 Jag sätter upp en annons för vår nya bygg-bizniz på anslagstavlan utanför köpcentrumet.

11.19 Framme på landet. Vi börjar RASKT lasta in allt material i bilen.

11.23 Stefan bär in ett lik i bilen.






















11.39 Tillverkar vidjor till morgondagens bygge. Stefan kapar grenar medan jag kvistar dem. Sanslöst teamwork.

12.21 Jag begrundar det nyss avslutade bygget på landet.










12.58 Jag är full med grankåda och går och badar.













14.05 Startar bilen för resan tillbaka till Stockholm.

15.23 Stefan håller på att somna bakom ratten. Vi tvärstannar på Sillekorg Öst och njuter av kaffe och hamburgare på Frasses.





15.31 Jag sätter upp ännu en annons för vår bizniz på anslagstavlan för Sörmlandsleden.












15.57 Tillbaka på E4an. Vi lyssnar på sjörapporten. Jag somnar.

16.23 Tillbaka i Stockholm. Stefan släpper av mig i Liljeholmen.

17.21 Msn-date med Towan. 10 days to go.

20.23 Ger mig iväg med väskan på axeln. Suck. Men Carro och Pelle bjuder på middag. Trevligt. Hur denna dag ska sluta står vet jag ännu ej…

No comments: