Thursday 30 August 2007

Sala- silverstaden

Sala har visat upp sig från sin bästa sida och nästan alla mina fördomar har kommit på skam. Solen skiner och himlen är blå och iskall. Idag har jag och Towan varit på spännande äventyr runt om i Silverstaden, även känd som de vita broarnas stad.





Dagen inleddes med en cykeltur- resans mål var Sala silvergruva










Gröna gången. Så vackert att det gjorde ont i hela mig.








Uppfarten till grufvan. Som synes har Carl XI varit här och härjat.








Mystiska schaktet Herr Stens botten med igenbommade gångar att utforska. Minus dock för att allt silver var borta.
















Så här ska ett äppelträd se ut! Självklart pallade vi.









De vita broarnas stad. Vackert som en tavla. Hittills har jag sett 17 vita broar.







Avslutningsvis den berömda Sala-kebaben. Det var visst nåt med såsen...

1 comment:

Anonymous said...

Sala är otroligt vackert och tack för att jag fick se dina bloggfoton därifrån.
Måste åka dit i sommar.
Ha det bra.