Thursday 15 November 2007

Generösa GAP

















Jag måste berätta om igår nu.

1) jag missförstod den lokala GAP-chefen fullständigt när jag trodde att jag skulle börja jobba igår. Han såg ut som ett levande frågetecken när jag kom in i butiken vilket resulterade i att även jag såg ut som ett levande frågetecken. Fredag är tydligen min första dag. Jobbigt det där med att hålla reda på dagarna... men det löstes med ett par stora leenden.

2) internutbildning på kvällen blev det däremot. All nyanställd personal från GAP i norra London var där och minglade, käkade tilltugg (små engelska korvar, ni vet de där gråa, samt vingägerchips, såklart) och började försynt bonda med varandra. Kvällen bestod av enormt tramsiga team-building aktiviteter, exempelvis "gissa hur många plagg av den och den sorten som säljs i x antal GAP-butiker under en vecka" osv. Men vet ni vad, detta är roligt. I den där tramsiga gissningstävlingen prickade jag rätt i min gissning och vann hela tävlingen! Vinsten ser ni på bilden, en flaska skumpa. Generöst företag det där GAP. Mina nya kollegor blev dessutom imponerade över att jag gissade rätt, ha! Kom igen liksom...Men detta är mitt nya ess i bakfickan framöver alltså om jag får problem med min chef haha.

Så imorn då, då är det dags. Idag har varit en dag av postbesök och evighetslångt layoutande vid datorn. Jag jobbar med Queenpeach webbshop. Snart dyker den upp på siten. När det företaget går som det ska tänker jag ta en mycket lång semester på en mycket avlägsen ö i söderhavet.

No comments: