Tuesday 20 November 2007

Tro det eller ej















Jaha, nu har jag lärt mig att bygga om en butik också. Hela herravdelningen skyltades om inatt och jag är numera en expert av rang på att, exempelvis, flytta väggar och vika chinos. Stå och vika brallor mitt i natten = lots of fun.

Har såklart sovit hela dan. När jag vaknade tänkte jag på vinter av någon anledning. Kanske för att jag på vägen till mitt nattskift fick uppleva något ovanligt vid den här tiden på året i London, nämligen säsongens första snöfall! Egentligen var det mer ett snöblandat regn, men ändå. Ett par snöflingor såg jag iallafall och på vissa platser här i England täckte snön till och med marken. Shropshire till exempel, drabbades tydligen hårt. 4000 hushåll blev strömlösa efter att flera centimeter snö orsakade ett enormt kaos, och i Powys i Wales föll ett träd över vägen från tyngden av snömassorna, med långa köer som följd. Följden av detta rikliga snöande är nu att vadslagningsfirmorna sänkt oddsen för en vit jul i London från 8/1 till 6/1. Wanna bet?

No comments: