Wednesday 21 November 2007

Se den inte! Eller förresten, gör det!






















I våras såg jag trailers för den här filmen i Chiang Mai, Black Sheep. Det är en nya zeeländsk splatterfilm och handlingen är så bisarr att den måste vara bra tänkte jag: genmodifierade får som förvandlas till blodtörstiga zombies och ger sig på intet ont anande fårfarmare. Perfekt för mig eftersom jag älskar splatterfilmer.

Nu har den kommit upp på biograferna här i UK, så hög tid att se den liksom. Men jag gick inte och såg den på bio av någon anledning utan laddade hem den istället. Efter att jag sett den kröp det i hela min kropp, jag visste inte var jag skulle ta vägen. Den här filmen är fruktansvärt usel. Så usel att jag var tvungen att se klart den bara för att kunna konstatera att den verkligen var riktigt skit-usel. Hade jag gått på bio för att se den hade jag blivit vansinnig, för den är så ap-dålig att regissören Jonathan King borde strimlas.

Jag kan inte säga det tydligare än så och lyssna nu, jag rekommenderar dig helt klart att se den om du får möjlighet. Ja jag vet, det är en schizofren recension detta. Men Black Sheep inför liksom en ny standard i kategorin usel film, det finns ingenting så värdelöst att jämföra med. Black Sheep ger dig helt nya referens-ramar, därför måste du se den. Men se den inte på bio, du kommer ångra dig djupt då. Den är inte värd en enda krona, man borde istället få betalt för att se den.

Jag lockar dig med lite bilder här nu så att du ändå förstår varför du måste se Black Sheep. Vill du se en trailer, kolla här.









No comments: