Monday 19 November 2007

Hur var det nu Dolly Parton sjöng?

God morgon. Det har varit lugnt här på min blogg ett par dagar, det beror till största delen på att jag jobbat, jobbat och jobbat. GAP har fångat upp mig i sitt nät. Ikväll har jag dessutom fått den lyckliga lotten "night shift", och det är väl inte så svårt att räkna ut vad det betyder? Jag börjar 10 pm och jobbar till 7 tisdag morgon. Butiken ska skyltas om. Spännande eller vad?

Hittills har mina dagar i butiken mest bestått av att vika kläder och hjälpa äldre damer som julshoppar presenter till sina barnbarn, men jag har också fått uppleva klassikern "fru kommer in i butiken med handfallen man". Ni vet, det är tanten/regeringen/kärringen som sköter all shopping. Ett fenomen som är vanligt särskilt bland gruppen 40-talister. Med maken lydigt i släptåg går de fram till mig på herravdelningen. Frun stannar i bakgrunden medan maken uppgivet går fram till mig, slår ut med armarna samtidigt som han frågar "what do I need"? Frun bakom, tittar uppfodrande... eftersom jag jobbar med att sälja så är det såklart ett hyfsat utgångsläge. Synd att jag inte får provision på det jag säljer bara.

Igår slutade jag jobba elva på kvällen, idag är det Queenpeach som gäller...

Hur Dolly P sjöng? Jo, "Tumble Out of Bed and Stumble to the Kitchen; Pour Myself a Cup of Ambition, And Yawn, and Stretch, and Try to Come to Life..."

1 comment:

Anonymous said...

Undrar om det där är något man ska ta till sig?? En av oss är i alla fall 40-talister och i vissa delar kan man känna igen sig!
Eva o Hans