Tuesday 16 January 2007

I need a house...and guess what?

Ja, jag vet inte riktigt var jag ska börja, men jag har precis skaffat ett hus här. Ja, det är sant. Ett hus. 3 våningar. En jävla massa rum. Helt nytt. Helt galet. Om 2 veckor flyttar jag in där med T. Jag trodde inte detta om mig själv, hehe. Men snart är det ett faktum. Imorgon ska vi träffa the land lady och diskutera, samt slutligen skriva på, ett 6-månaderskontrakt.

Huset blir en kombination av ateljé och bostad. Ateljé på 3e våningen och det ska bli så jävla skönt att äntligen ha en studio att jobba i. Det finns andra möjligheter såklart att skaffa en studio här, i fredags var jag på vernissage på ett galleri här och pratade med ett par konstnärer (bl a den galne ryssen "Aljexandjer") om att skaffa en gemensam studio… men just nu vill jag ha det såhär. Har dock en inbjudan från den galne ryssen att delta i krokimålning här med en del av Chiang Mais intelligentia, vilket jag ämnar göra någon dag.

Och, talking about konst, jag har bondat upp mig med en konstintresserad barägare här, Steve, och jag får använda hans bar som galleri! Igår slöt vi en deal. Grattis till mig själv! Har gjort 5-6 målningar sen jag kom hit, så jag har ett par att visa… men kommer måla ännu mer intensivt nu, ska fylla hela hans bar hehe. Studerar Malevich, Monet och Dalí. Får se vad som kommer ut av det.

Men vänta nu, helt plötsligt på svenska? Ja, världen är märklig.

No comments: