Wednesday 19 September 2007

Att overlista 3

Hej lasare. Jag ska beratta om tisdag nu. Det var det har praktiska jag skulle ta itu med, i foljande ordning:

1. Mobil + abonnemang
2. Lagenhet
3. Jobb

Pa tisdagsmorgonen tog jag och Towe tag efter tag in till stan for att kunna utratta var langa lista av goromal. Eftersom punkt 1 ar utgangspunkten for allt annat borjar jag dar. Det hela visade sig vara en lite storre utmaning an jag trodde.

Jag har haft en fin liten SonyEricsson-telefon ett tag nu. Den fungerar utmarkt och jag ville garna fortsatta anvanda den har. Den visade sig dock vara operatorslast pa fuckin "3". Eller egentligen har jag vetat om det dar laset hela tiden, jag har bara fortrangt det. Hursomhelst, jag fasade for att behova anvanda min backup-mobil, en gammal tegelstens-Nokia jag fick dras med hela tiden jag bodde i Chiang Mai. Men jag maste ju kunna kommunicera, sa nar vi kommit in till stan jag gick in pa "carphone warehouse" och fixade ett abonnemang pa vinst och forlust. MEN sim-kortet funkade inte i den av "3" satanistiskt programmerade telefonen. Jag svor for mig sjalv och sag framfor mig hur jag fick ga, nej HALTA, runt pa stan med en enorm bula i jeansfickan eller en jacka som tippade kraftigt at det hall dar telefonen lag. Jag skulle bli forlojligad och hanad. Folk skulle hanga ut genom fonster med kameror nar jag kom gaende, folja efter mig och peka finger och vrida sig av skratt nar jag fiskade upp min gigantiska mobil anno 1997. Angest.
Men se, da intraffade nagot markligt. Nastan ett litet mirakel. Av en handelse traffade jag pa en hjalpsam man i de arabiska kvarteren runt Edgware Rd. For 10 pund knackte han operatorslaset pa min SonyEricsson och se, nu fungerar den utmarkt med abonnemanget "mobile world". Jag ar valdigt nojd med att ha overlistat "3". Jag njuter av av ha min slimmade lilla telefon i fickan pa mina tightaste jeans. Ingen anar att den finns dar. Jag kan kommunicera med min omvarld utan att skammas. Underbart!

Saledes ar punkt 1 pa listan avklarad. Nu aterstar punkt 2 och 3. Jag aterkommer om dem.

1 comment:

SixesAndSevens said...

Men kära nån. Fick du inte plats med en liten laptop i väskan?? Så man får sin beskärda del av å ä och ö..? :)

Blir kul att läsa om kommande äventyr.