Tuesday 18 September 2007

Nu blir det spannande

Okej, jag ar pa plats och har precis intagit en naringsrik frukost med kaffe, vitt bord, jordnotssmor, jordgubbssylt och kellogs frosties. Jag har sovit pa en luftmadrass och ar fylld av socker och energi. MEN vi har fatt ett mycket vanligt (vanligt, inte vanligt) mottagande av Towes van Malin. Fantastisk manniska. Hon motte upp oss och vart tva timmar forsenade plan pa Gatwick igar kvall och skjutsade oss hem till sitt hus i Harold Wood (ligger langt ut som fan) och ar alldeles for gastfri mot oss. Jag forstar inte vad jag gjort for att fortjana detta.

Nu ar det hursomhelst dags att tag i det har med att skaffa sig ett liv har. Pa torsdag far vi ta over min kusin Annas lagenhet i Finsbury Park medan hon ar pa semester.Det ar ett ratt skont utgangslage. Till dess flyttar jag runt lite. Idag ska jag ska borja med grundlaggande saker som att skaffa ett telefonkort och ett oyster card sa jag kan ta mig runt i stan. Nar detta ar avklarat sa inleder jag min laganhets- och jobbjakt. Malet ar att jag och Towe ska ha lost detta om ungefar tva veckor nar Anna ar tillbaka fran sin semester och med all sannolikhet vill ha tillbaka sin lagenhet. Jag har en kansla av att det hela kan utvecklas till en mycket intrikat sapa.

No comments: