Friday 7 September 2007

Snart så

September, månaden då Mikael flyttar utomlands. Om en dryg vecka åker jag igen. Biljett är äntligen bokad och klar. SAS med sina trötta flygvärdinnor får stå åt sidan för danska Sterling som jag aldrig flugit med förut. Nyligen har jag upptäckt att Sterling har nazistregler när det gäller bagage. Varje kilo övervikt bestraffas med 100 piskrapp och 500 kr per kilo ungefär. Det bådar helt enkelt inte gott. Senaste veckan har jag försökt packa ihop allt jag ska ha med mig men det är faktiskt omöjligt att få ner det jag behöver i EN resväska. När jag flyttade hem från Thailand hade jag 7 kilos övervikt och ett handbagage som knappt gick att lyfta men DÅ var det inga problem, den asiastiska incheckningspersonalen log bara och sa "no ploblem mistel". NU får jag bara ha 15 kilo och dessutom vill mina svenska vänner i London att jag ska ta med allt från örtsalt till Oboy när jag kommer. HALLÅ, lägg ner. Denna resa kommer jag inte vara livsmedelskurir. Får jag med ens hälften av det jag behöver är jag överlycklig.

17e september is the day. Än så länge har jag ingen aning om var jag kommer bo eller vad jag ska jobba med, men det blir med all sannolikhet e-handel en stor del av tiden. Jag och Towe har planer. Top secret.

När det gäller att hitta lägenhet i världens dyraste huvudstad så har vi fått ett gäng erbjudanden om olika lägenheter från diverse land lords men jag vägrar köpa grisen i säcken. De två första veckorna kommer vi istället bo i norra delen av stan, i Finsbury Park, där min snälla kusin Anna har lånat ut sin lägenhet medan hon är bortrest. TACK ANNA! Det är så bra gjort av dig och det gör att vi slipper kasta oss över första bästa ställe med råtthål i taket, kackerlackor under heltäckningsmattan och en hyra på 300 £ i veckan.

Kan jag önska mig en lägenhet kanske i 30-årspresent?

No comments: