Wednesday 12 September 2007

Här befann jag mig igår





Vilse, dessutom. Jag letade efter ett gammalt torp, men hittade bara skog. Jag får skylla på att jag navigerade efter en karta från 1979. Strax efter att jag tagit den här bilden började det regna. Det hela var ungefär lika kul som det ser ut. Jag drack te i skydd av en gran medan skogen blev fylld av vatten och lera.

Kvällen var betydligt trevligare, som du ser komplett med adventsljusstake och vin. Fredrik var offerlammet, som tack för att jag och Towe fått trivas i hans lägenhet ett par veckor. Fredrik har en spartansk inställning till sk trivselskapande faktorer i sin lägenhet. Fredrik kör på det mer manliga konceptet, till exempel att ljuslyktor är sjukt gay och därför inte bör användas överhuvudtaget. Jag gillar att Fredrik står emot Martin Timell-Ernst Kirchsteiger-vågen. Men Towe lyckades ändå home-styla lite. Iittala-ljusstakarna som fanns gömda i en bokhylla fick hon dock inte använda.

No comments: