Thursday 6 September 2007

Åldersterrorism








På söndag passerar jag det där magiska 30-strecket. Egentligen har jag inte haft några större problem med det. Jag får fortfarande visa leg på systemet och kan åka buss på ungdomsbiljett. Men läget har trots detta förvärrats katastrofalt senaste veckorna. Då nångång upptäckte min en gång i tiden snälla flickvän att jag hade några vita(!) hårstrån nånstans långt inne i min tjocka kalufs. Fråga mig inte hur hon upptäckte dem. Det hade hursomhelt inte varit något problem om hon inte fått för sig att börja rycka loss de där vita håren så fort hon ser dem. Det har resulterat i att hon sitter och pickar i mitt hår så fort hon får chansen, och jag blir sakta men säkert av med fler och fler hårstrån. Lagom till min 30-årsdag kommer jag se ut som skalle-per. Så om ni undrar vad ni ska köpa i present kan jag tipsa om en tupé.

2 comments:

Towe said...

men sa illa ar det ju inte baby. och det ar billigare an harfarg. puss puss

Indigopappa said...

you know i love it... and you