Thursday 20 September 2007

Mirakelsvenskarna

Jag maste bara gora en kort inlagg om nagot helt annat an mina oden i London har. Jag sitter har och soker jobb pa internet och hamnar osokt pa diverse nyhets-siter och konstaterar att killarna som overlevde den dar flygkraschen i Thailand nu atervant till Sverige. I en av kvallstidningarna tituleras de "mirakelsvenskarna". Jag kan inte lata bli att fascineras over dessa 2 rikspuckon. De sitter i ett plan som stortar, de overlever genom en slump och vad gor killarna nar de kommer ur det brinnande planet? Jo, de staller sig och filmar elandet.
"Aah, jag overlevde en flygkrasch, men den har brasan kan bli riktigt sjyst att visa upp for polarna sen om jag filmar det nu". Sa beter sig en duktig gosse uppfostrad i en dokusapa-skadad generation. Sen saljer de hela rasket till Aftonbladet och sa far de sina 15 minuter och kan grata ut med mamma pa basta sandningstid och "forvanas over att de var sa mycket media som vantade pa Arlanda" som en av killarna sa. Ja, du har ju just salt ditt liv till kvallstidningarna, vad hade du vantat sig? Det finns bara ett satt att sammanfatta detta: svarartad idioti.

No comments: