Monday 3 September 2007

Ja- eller nej-högen

Det har varit helg. Jag har hunnit flytta två gånger och nu ska jag snart flytta igen. Det här suger. Om detta fortsätter kommer jag se ut som på bilden i föregående inlägg om, ja, en vecka ungefär. Idag flyttar jag och Towan in hos Fredrik. Sen har vi avverkat alla våra vänner. Inatt mardrömde jag att vi kom till Sverige och hälsade på men ingen ville se oss igen. Vi fick istället bosätta oss under västerbron i en tipi och leva på grillade råttor. Sen vaknade jag med ett ryck och var klarvaken. Towe låg bredvid mig i sängen och sov fridfullt. Rummet vi sov i till bredden fyllt med väskor. Jag tittade runt och skrattade för mig själv. Vi är svåra fashion nerds båda två. Hur i helvete kan vi släpa runt på så mycket grejer? Vi kommer behöva ett eget godståg för att få ut alla våra grejer till Arlanda. Det är inget annat än ett under att jag under ett års tid klarat mig på vad som går ner i en 25 liters ryggsäck. Så, när jag låg där i sängen och inte kunde somna om bestämde jag att IDAG ska jag försöka sortera upp allt i rummet i två högar- ja eller nej-högarna. Får jag ner antalet resväskor jag ska ta med mig till 6 är jag duktig.

No comments: