Sunday 16 September 2007

Copycat






















Jag har ett dygn kvar i Sverige. Nej, inte ens det. 17-18 timmar ungefär. Jag försöker packa ihop mitt liv. Ett liv som det senaste året till stor varit baserat på vad som går ner i en resväska. Som du förstår själv är det helt omöjligt att få ner allt du behöver under ett års tid i en väska. Kvarstår alltså ett dilemma nu när det är dags för nästa utlandsflytt. Bilden ovan skildrar min utgångspunkt just nu och EN DEL det som på något sätt ska ner i en väska som max får väga 15 kg. Suck och stön och tandagnissel.

Precis när jag skrivit klart detta tittar jag på min flickväns blogg. Hon befinner sig i Sala och packar. Hon har lagt upp en nästan identisk bild på sin sida. Är vi så mycket i symbios att lever i en ständig tankeöverföring? Eller snor hon bara mina idéer rakt av genom sin direktkanal in i min hjärna? Märkligt är det. Läskigt. Och kanske lite roligt. OCH jag är extremt spänd på hur våra väskor kommer se ut när vi möts på Arlanda imorn. För att få med mig så mycket som möjligt funderar jag Just nu på att klä på mig mångdubbla lager byxor, jackor osv och vagga ombord på planet som en gigantisk michelingubbe. Förhoppningsvis kommer jag snart på en bättre idé...

No comments: